Elke vorm van samenleven of samenwerken staat of valt met communicatie. Goed leiderschap vereist goede communicatie.
En toch, vaak blijkt dat net daar het schoentje wringt: te veel, te weinig, te hard, te zacht, te kort, te lang ... Klinkt het bekend?
Denk eens terug aan de laatste keer dat je iemand feedback moest geven. Is het gelukt? Of niet? Hoe heb je het aangepakt? Hoe voelde je je? En als je feedback krijgt? Wat doet dat met je? ...
Communicatie vergt techniek, maar bovenal inzicht in je eigen gedachten en gevoelens en in die van de ander(en).
Ben jij bereid om :
Want daar start goede communicatie.
We reiken je de nodige praktische tips & tricks aan, dagen je uit met oefeningen, en dan gaan we vooral aan de slag. Concreet en hands-on. Op die manier leer je snel de theorie toepassen en merk je ook waar je valkuilen zitten met de nodige feedback om te verbeteren.
Gaandeweg ontwikkel je de nodige inzichten en leg je de link tussen je eigen gedachten en gevoelens en de impact hiervan op je communicatie.
Non Violent Communication van Marshall Rosenberg ligt aan de basis van deze module. Dit communicatiemodel krijgt internationale erkenning waarbij het ook binnen bedrijven en organisaties zijn waarde heeft bewezen. Daarnaast wordt het ingezet om te bemiddelen tussen individuen, groepen en zelfs landen.
Tip! Het Corporate Attention Program is bijzonder complementair aan deze module. Hoe meer inzicht je hebt in je denken en voelen, hoe gemakkelijker het wordt om helder en assertief te communiceren.